Wednesday, May 25, 2016

Thnkyou Friends💓

Hi. Harini nak share something sikit. Sebelum tu siapa yang baca ni melalui laptop or computer tengok kat atas skli tu ada lagu kan? Tpi pergi kat icon tepi sebelah kanan skli cari icon yang ada 3line putih tu tekan icon tu and pilih lagu sad song. Biar feel sikit baca nanti HAHAHA🙊.

Heheheheh okay now baru best nak cerita. Okay cerita dia macam ni. Biasalah kat sekolah tipu lah if takde kawan baik or sahabat yang sentiasa ada dengan kau kan? Haa sekarang cerita dia macam ni. Dulu aku ada kawan ramai yang ada dengan aku, gelak sama sama. Lepak sama sama, hang sama sama. Bnyak lah buat perkara sama sama. Sampai oneday kiteorg pernah cakap, if apa pun yang berlaku kiteorg takkn pecah. Kena bersikap tolak ansur. Smpai plan nak duduk ramai ramai kat apartment kiteorg sndiri. Berangan sngt sngt. Hahahaha tapi tu semua sekejap je. Everything was changed now. Rindu? Hahahah terlalu banyak kenangan yang ada dengan mereka. Terlalu bnyak. Smpai kdg kdg bila terscroll phone ternampak gambar sama sama dulu, video lawak sama sama. Rindulah tipu tak rindu. Tapi semua tu kenangan. Perkara ni terjadi bila sorang yang tetiba bangkitkan isu yang mungkin dah lama diaorg pendam dengan kiteorg. Kumpulan kiteorg daripada 9 berpecah kepada 2. 5orang dan 4orang. Mungkin apa yang terjadi ada hikmahnya. Sedih? Sangat sedih.. kau bayangkan, kawan yang rapat dengan kau sangat sangat pandang kau mcm taktahu bila kau ada kat sebelah time kiteorg dah berpecah. Rasa dia tu hanya Allah yang tahu. Bila orang luar tertanya tanya tentang kiteorg. Dan kdg kdg ada terlintas dalam fkiran mungkin benda ni jadi sbb silap kiteorg juga. Tapi benda dah jadi. Aku cuma bila cerita kisah persahabatan ni. Terasa sangat sedih bila teringat secara detail dari mula rapat smpai berpecah smpai layanan pun terus ke laut bila dah berpecah. Tapi saya tak kesah. Saya cuma tertanya tanya mungkin apa yang kami impi impikan dulu hanyalah berkata kata sahaja. Tapi walau mcm mana pun. I'm very thankful to my bestfriend 4orang tu yang sentiasa ada dengan saya dari 9 smpai berpecah still sudi berkawan dengan aku. Walaupun dulu rasa happy bila beramai and skrg geng makin kecik. Tapi bagi aku, aku lebih bahgia dengan 4orang yang ada dengan aku. Sebab apa? Sebab diaorg boleh faham aku, boleh jaga each others lebih baik daripada ramai dulu. Tak terlalu nak judge kekurangan aku sebab kiteorg terima kekurangan kiteorg sendiri. Even orang pandang kita ni apa apa pun dengan benda negatif tapi kita tak pernah nak hiraukan walaupun kdg kdg kita nak jaga maruah kita. TerimaKasih untuk 2tahun bersama aku korang. Koranglah kawan dunia dan akhirat aku. Ingatlah, walaupun orang nak cakp mcm mana kat kita, ingat Allah sentiasa bersama kita. Dan bukan dia yang catat amalan kita. Hanya Allah yang tahu apa yang kita buat, apa yang kita tak buat. TerimaKasih untuk segalanya sahabat. Walaupun diri kita juga ada kekurangan masing masing, tapi bila kita bersatu. Alhamdullilah, aku dah rasa bahgia dan rasa sempurna dengan friendship kita sekarang, tak bukan sekarang dari mula kita mulakan hidup kita berempat. Walaupun aku sndiri main cakap lepas je. Tapi korang still ada dengan aku time susah senang. Thnkyou so much guys! Dan aku berharap takde orang yang masuk kacau friendship kita lagi. Even bnyak dah dugaan yang kita hadapi selamani, smpai aku sndiri fedup bila kawan baik aku dari classmate aku form3 tetiba berubah bila ada kawan lain yang muncul dalam geng kita. Ye, masa tu aku dah terfikir mungkin aku akan kehilangan kau dan yang lain. Tpi dari support kawan kawan lain yang taknak kita berpisah akhirnya kita bersatu balik and dah bhagia smpai skrang. Aku berharap, and sangat sangat berharap supaya hubungan kita akan kekal even masuk U berbeza nanti. Sebab aku taknak kehilangan kawan kawan aku lagi. Koranglah kawan kwan yang terakhir ada dengan aku.

TerimaKasih korang. TerimaKasih untuk semuanya :') walaupun kat depan depan rasa mcm eee tkleh nak cakap. Tapi kat sini aku berani nak cakap. Aku nak cakap yang aku sangat sayangkan korang, sayangkan friendship kita ;'). Tolonglah ingat, cukuplah apa yang jadi kat kita sebagai pelajaran untuk kita di dunia ni. Dan ingtlah apa apa jadi kat kita tolong fikirkan apa yang dah kita lalui susah dan senang semua. Janganlah smpai kita berpecah lagi. TerimaKasih kerana sudi terima kekurangan aku. 

No comments:

Post a Comment